Senin, 15 Februari 2016

AKU MALU!

Bismillah.
Assalamualaikum  wr.wb
Selamat malam  💕🌹

📝 Self Reminder by @rikarifatunisa

Kadang.
Malu pada diri.
Orang fikir kita ini orang alim.
Sedangkan kita tahu kondisi hati dan iman tidak seratus persen terpaut pada Allah.

Kadang.
Malu pada diri.
Orang fikir kita solat lima waktu on time.
Padahal sedikit lagi mau masuk waktu isya' kita baru terburu-buru mau solat maghrib.

Kadang.
Malu pada diri.
Orang fikir kita tidak buat dosa.
Sedangkan kita tau hati kita rindu pada maksiat.

Ya.
Malu pada diri.
Teramat sangat malu.

Aku ini bukan orang alim.
Tidak langsung menjadi orang alim.
Aku cuma mau berubah.

Dan bila aku mau berubah.
Aku ingin perbaiki iman aku yang rapuh.
Aku ingin penuhi solat aku yang bolong.
Aku ingin penuhi hati dengan ilmu Allah.

Ya.
Aku juga berbuat dosa.
Bukan malaikat.
Dua puluh empat jam.
Hati suci murni terhindar dari dosa.

Bukan.

Maafkanlah aku.
Yang tak sempurna seperti anggapanmu.

Cuma aku meminta satu hal.
Tolong,
Doakan aku.
Agar aku dapat
menjadi apa yang Allah mau.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar